compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 48 28-11 t/m 4-12
Film van de week!
MENU
Home > Filmnieuws > Box Office Update - week 6 / 2007

Box Office Update - week 6 / 2007

Blood Diamond blijft het meest populair

NIJMEGEN - De critici waren erg enthousiast over de films die afgelopen week in première gingen. The Prestige en The Last King of Scotland werden per zaal goed bezocht, maar op nationaal niveau bleven Blood Diamond en The Pursuit of Happyness aan kop.

Delen op facebook
We hebben na 25 jaar helaas je hulp nodig!

Dank voor je hulp.

Blood Diamond ging de derde week in en bleef de bestbezochte film in Nederland. Met een opbrengst van ruim 250 duizend euro staat de film over de diamantsmokkel in Sierra Leone op de eerste positie in de top 20 bestbezochte films.

Ook The Pursuit of Happyness, waarin Will Smith de aan lager wal geraakte verkoper Chris Gardner speelt, bleef het goed doen. De film draaide in 33 zalen en wist met 5378 euro per zaal de hoogste opbrengst te genereren.

Nieuwkomer The Prestige moest ondanks de positieve kritieken genoegen nemen met een derde plaats. De film van Christopher Nolan over twee rivaliserende illusionisten had wellicht te lijden onder het feit dat het thema lijkt op The Illusionist met Edward Norton.

Ook The Last King of Scotland werd goed ontvangen door de critici. De film over het leven van Idi Amin werd slechts in 15 zalen getoond, maar wist zich toch net een plaatsje binnen de top tien te verschaffen. Miss Potter viel een stuk minder in de smaak. De biopic over Beatrix Potter met in de hoofdrol Renée Zellweger werd uitgebracht in 51 zalen, maar kwam niet verder dan een elfde plaats.

In de Verenigde Staten trok de komische film Norbit, waarin Eddie Murphy in de huid kruipt van zowel de sullige Norbit als de monsterlijke dikke Raputia, met overmacht de meeste bezoekers. Op de tweede plaats kwam Hannibal Rising, de vierde film -dit keer een prequel- over het leven van Hannibal Lector. De romantische komedie Because I Said So zakte een plek ten opzichte van vorige week en kwam terecht op een derde plaats.


Links:
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.