Degene in de zaal die zondag het interview van Hanneke
Groentenman metHans Teeuwen hadden gezien begonnen bij het zien van het
allereerste beeld , een citaat van David Koresh, je weet wel die wacko uit
Wako, gelijk te juichen.
In dat interview is het citaat nl. ter sprake gekomen en werd ook verteld
dat dit citaat dus NIET echt van D.K is.
De rest van de zaal begon pas te juichen toen de naam van Hans Teeuwen in
beeld kwam.
Maar goed, de film.
Hans Teeuwen is Ramses, voorheen Alfred, die in een commune in Limburg
woont, waar een zooi half kale mannen met paardenstaarten elkaar om de
haverklap wat piercings bezorgen. Dan komt zijn zus, net nadat hij een
prikkeldraadpiercing door zijn Apparaat getimmerd heeft gekregen, om te
zeggen dat zijn vader op sterven ligt.
Ramses is door de hel film wat besluiteloos, alleen het dieren uit hun
lijden verlossen voert hij flux en zonder aarzelen de hele film door uit,
een kip, een hangbuik zwijntje, zijn vader.
Dat is trouwens pas aan het eind van de film als vader, zus (Kim van Kooten)
en Ramses op de landingsbaan van Jezus zijn geweest, die zich op een flat in
de bijlmer bevindt.
Waarom in de bijlmer??? Omdat, zo zegt een nare vrouw ergens in de film, de
Bijlmer de stal van Nederlands is.
Mensen die de Bijlmerramp mee hebben gemaakt moeten bij die flatscene maar
even niet kijken, want dat aanstormende vliegtuig met die Israelisch
schreeuwende mannen vertoont op zich aardig wat overeenkomsten daarmee.
Er wordt in deze film aardig geacteerd. Behalve door Hans Teeuwen. Hij is
ondanks zijn haardracht en metalen toevoegselen heel erg Hans Teeuwen, of
een van z'n typetjes.
Deze film is, zeker als je van Hans Teeuwen houdt, een aanrader. Als je van
ongecompliceerde vechtscene's en rokende lopen houdt,....
.....dan niet.
Eva Jongsma en Bas deBeaufort, jammer dat jullie deze gemist hebben. |