The End of Fear
Pitch van The End of Fear
The End of Fear filmstill
The End of Fear
Nederlandse première: 1-2-2018
Kunstenaar Barnett Newman, kunsthaters, de media en de museumdirecteur worden bevraagd over 'de aanslag' op het werk Who's Afraid of Red, Yellow and Blue III. Ook de nasleep ontwikkeld zich tot een drama. Kan je een werk wel restaureren? Is er dan nog sprake van een origineel?
The End of Fear trailer en bijzonderheden
In 1986 beschadigd een bezoeker van het museum het werk, de restauratie die volgde zorgde ook voor veel controverse, want er ging van alles mis.
We hebben na 25 jaar helaas je hulp nodig!
Dank voor je hulp.
Dank voor je hulp.
Aanloop
Filmmaker Barbara Visser maakte eerder de documentaire Cake De vraag 'Wat is kunst?' staat dicht bij Visser. Ze speelt graag met de vraag wat echt is en wat niet. Zo liet ze zich eens vervangen door een actrice die in haar plaats een lezing hield.
The End of Fear - Bioscopen, Tijden & Tickets
Synopsis distributeur
In The End of Fear wordt de krankzinnige geschiedenis van het schilderij Who's Afraid of Red, Yellow and Blue III (1966-67) van Barnett Newman verteld vanuit de kunstenaar, de kunsthater, de media en de museumdirecteur.
In The End of Fear wordt de krankzinnige geschiedenis van het schilderij Who's Afraid of Red, Yellow and Blue III (1966-67) van Barnett Newman verteld vanuit de kunstenaar, de kunsthater, de media en de museumdirecteur. Zelden riep een kunstwerk zoveel vragen op, lokte het zoveel emoties uit. De zware aanslag op het werk door een bezoeker in 1986 werd gevolgd door een controversiële restauratie en rechtszaak. Uiteindelijk blijft de million dollar question in de lucht hangen: zien we een origineel of een kopie?
Productiemaatschappij: De Familie
In The End of Fear wordt de krankzinnige geschiedenis van het schilderij Who's Afraid of Red, Yellow and Blue III (1966-67) van Barnett Newman verteld vanuit de kunstenaar, de kunsthater, de media en de museumdirecteur. Zelden riep een kunstwerk zoveel vragen op, lokte het zoveel emoties uit. De zware aanslag op het werk door een bezoeker in 1986 werd gevolgd door een controversiële restauratie en rechtszaak. Uiteindelijk blijft de million dollar question in de lucht hangen: zien we een origineel of een kopie?
Productiemaatschappij: De Familie