compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 47 21-11 t/m 27-11
Film van de week!
MENU

Les Rendez-vous d'Anna

***1/20
Waardering: 3.5/5
Voor alle leeftijden

Pitch van Les Rendez-vous d'Anna

Les Rendez-vous d'Anna filmstill

Les Rendez-vous d'Anna filmstill

Delen op facebook
Les Rendez-vous d'Anna
Nederlandse première: 4-6-2020
België, Frankrijk, West-Duitsland, 1978, 128 min,

Filmmaakster Anna heeft in onder andere hotelkamers en treincoupé's vluchtige ontmoetingen met vreemdelingen. Deze doen persoonlijke ontboezemingen naar haar, waarin de invloed van de oorlog, hoewel deze al dertig jaar voorbij is, nog altijd doorklinkt.

Les Rendez-vous d'Anna trailer en bijzonderheden

De film won de Bronzen Hugo voor Beste Film tijdens het Chicago International Film Festival 1978.
De film is deels autobiografisch, tweede naam van de regisseur is ook Anne.

Trailer van Les Rendez-vous d'AnnaBekijk de trailer en de beste filmstills van de film Les Rendez-vous d'Annahttps://i1.ytimg.com/vi/S2QwuWUlmpo/hqdefault.jpg2020-06-01
We hebben na 25 jaar helaas je hulp nodig!

Dank voor je hulp.

Aanloop

Regisseur Chantal Akerman had eerder naam gemaakt met haar derde speelfilm "Jeanne Dielman, 23, quai du commerce, 1080 Bruxelles" (1975).
Actrice Aurore Clément speelde eerder een piepklein rolletje in One Flew over the Cuckoo's Nest (1975), ze speelde eerder een hoofdrol in "Caro Michele" (1976).

Les Rendez-vous d'Anna - Bioscopen, Tijden & Tickets

Les Rendez-vous d'Anna in de bioscoop

Wil je Les Rendez-vous d'Anna zien? Koop of huur de film hier:



Filmmaakster Anna heeft in onder andere hotelkamers en treincoupé's vluchtige ontmoetingen met vreemdelingen. Deze doen persoonlijke ontboezemingen naar haar, waarin de invloed van de oorlog, hoewel deze al dertig jaar voorbij is, nog altijd doorklinkt.



Meer films online, op DVD / BR


Disney+

Amazon Prime Video

Films en seriesFilms en series

Synopsis distributeur

Een nomadische filmmaker reist door Europa om haar nieuwe film te promoten. Een van Akermans beste films, over verlangen, eenzaamheid, ontheemding, seksuele identiteit, moeder-dochterrelaties en het terugkerende spook van de oorlog. Aurore Clément is een nomadische filmmaker (en Akermans alter ego) die door Europa reist voor een promotietour rond haar nieuwe film. Ze heeft een reeks gespannen ontmoetingen met onder anderen een mogelijke minnaar, de moeder van haar ex-verloofde, haar huidige minnaar, haar eigen moeder (Lea Massari, de verdwijnende Anna uit L'avventura van Antonioni). Zo wordt Anna het middelpunt van een groep verloren zielen, waarbij ze zonder het door te hebben in een diepe existentiële misère raakt die als een besmetting op anderen overspringt. Zoals vaak maakt Akerman gebruik van statische, symmetrische composities en vloeiende tracking-shots. De stilering van haar introspectieve reisverslag is verwant aan Bresson en Dreyer, met precieze, schijnbaar rustige beelden die de emoties juist verhogen en de mentale toestand van haar personages fysiek zichtbaar maken. Les rendez-vous d'Anna is een film over verlangen, eenzaamheid, ontheemding, seksuele identiteit, moeder-dochterrelaties en het terugkerende spook van de oorlog - de opeenvolging van treinen en treinstations roepen de gedwongen migraties op voor, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog.
Digitaal gerestaureerde kopie van de Cinémathèque Royale de Belgique.

Productiemaatschappij: Hélène Films, Paradise Films, Unité Trois, Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF)