compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 31 31-7 t/m 6-8
Film van de week!
MENU

C'est pas moi + Allégorie citadine

speciaal programma

Mogelijk schadelijk tot 12 jaarGrof taalgebruikDiscriminatie

Pitch

Double bill C'est pas moi + Allégorie citadine.
Delen op facebook
C'est pas moi + Allégorie citadine
Nederlandse première: 7-8-2025
63 min,

C'est pas moi + Allégorie citadine trailer

Trailer van C'est pas moi + Allégorie citadineBekijk de trailer en de beste filmstills van de film C'est pas moi + Allégorie citadinehttps://i1.ytimg.com/vi/Yf1nZa_08pw/hqdefault.jpg2025-06-23
We hebben na 25 jaar helaas je hulp nodig!

Dank voor je hulp.

C'est pas moi + Allégorie citadine - Bioscopen, Tijden & Tickets

C'est pas moi + Allégorie citadine in de bioscoop

De bioscoopprogramma's in Nederland lopen van donderdag tot en met woensdag. De programma's van de nieuwe speelweek worden uiterlijk dinsdag bekend gemaakt.
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.


Synopsis distributeur

Twee korte films, de eerste van en de tweede met Leos Carax (Les amants du Pont-Neuf, Holy Motors, Annette).

C'est pas moi:
Het Centre Pompidou vroeg filmmaker Leos Carax om via beelden antwoord te geven op de vraag: "Waar ben je, Leos Carax?" ?De regisseur van Pola X (1999), Holy Motors (2012) en Annette (2021) maakte vervolgens een free style zelfportret, vol knipogen en verwijzingen naar zijn uitzinnige werk. Tegelijkertijd is het een liefdevol eerbetoon aan Jean-Luc Godard en David Bowie én een onderzoek naar de macht en politiek van het maken van beelden.
Allégorie citadine:
In de Allegorie van de Grot vraagt ??Plato zich af: wat zou er gebeuren als een van de gevangenen erin zou slagen zich van zijn ketenen te bevrijden en uit de grot te ontsnappen? Wat als die gevangene Jay was, een jongetje van zeven?
Na hun korte film Omelia contadina werkten Alice Rohrwacher (La Chimera) en fotograaf JR opnieuw samen aan deze fantasierijke samensmelting van film en filosofie, met een opvallende rol voor Leos Carax. Allégorie citadine illustreert hoe beelden – of het nu schaduwen of tastbare objecten zijn – de waarheid kunnen verdraaien of onthullen.