Pitch van At Five in the Afternoon
At Five in the Afternoon filmstill
Afghanistan. Het regime van de Taliban is na jaren eindelijk ten einde gekomen. Een jong meisje doet haar best om gebruik te maken van de nieuwe verworven vrijheid, en probeert op sociaal vlak te groeien als vrouw.
bijzonderheden
Winnaar van de juryprijs op het Filmfestival van Cannes 2003, de tweede voor Samira Makhmalbaf.
We hebben na 25 jaar helaas je hulp nodig!
Dank voor je hulp.
Dank voor je hulp.
Aanloop
Samira Makhmalbaf maakte eerder ook The Apple (1998), Blackboards (2000) en een deel van 11'09''01 - September 11 (2002).
Recensies van At Five in the Afternoon
Kleurig verpakte ellende
'At Five in the Afternoon' is een belangwekkend portret van een grondig geruïneerde samenleving. (...) Daarvoor zorgt het opvallende camerawerk van Ebrahim Ghafori, dat de ellende verpakt in fraaie composities met prachtige, felle kleuren. Pijnlijk mooi.
Op pumps door een versteende samenleving
Al in haar eerste film (...) gaf Makhmalbaf blijk van een symbolenfetisj. (...) In 'Panj é asr' koos ze voor een eenduidiger symbool: de pumps die Noqreh altijd in haar handtas meedraagt (...).
Drie sterren van vijf
Makhmalbaf hinkt in 'At five in the afternoon' op twee gedachten. (...) Vader en dochter verslikken zich deze keer in de ingewikkelde Afghaanse werkelijkheid.
At Five in the Afternoon - Bioscopen, Tijden & Tickets
Synopsis distributeur
Productiemaatschappij: Makhmalbaf Film House
Cast & Regisseur
Samira Makhmalbaf
Scenario
Scenario
Mohamadreza Darvishi
Muziek
Muziek