Europese films ook op Sundance
Een beetje uit nood geboren — nu de Europese filmmakers het oceaan niet over kunnen steken — gaat de EFP (European Film Promotion) en het Sundance Film Festival samenwerken voor het festival (28 januari - 3 februari). EFP's virtuele EUROPA! Hub at Sundance.
25-1-2021 Door: Bioscoopagenda
Dank voor je hulp.
EFP (European Film Promotion) en het Sundance Film Festival kondigen hun allereerste samenwerking aan die het rijke aanbod van Europese cinema op het festival (28 januari - 3 februari) belicht. EFP's virtuele EUROPA! Hub at Sundance zal de Europese films en filmmakers promoten in de industrie, met een focus op Noord-Amerikaanse distributeurs.
„We zijn zo blij dat we de perfecte manier hebben gevonden om samen te werken met dit uiterst belangrijke festival, vooral in dit uitdagende jaar. In nauwe samenwerking met het Sundance-team hopen we het bewustzijn te vergroten en de zichtbaarheid van Europese films en talent op het festival. We danken Sundance voor hun waardevolle samenwerking en kijken uit naar een voortdurende en groeiende relatie in de toekomst - allemaal ter ondersteuning van Europese films, talent en spirit!”, aldus Sonja Heinen, algemeen directeur van EFP.
De Europese films en coproducties in de World Cinema Dramatic Competition zijn: Hive van Blerta Basholli (Kosovo *, Zwitserland, Noord-Macedonië, Albanië), Human Factors van Ronny Trocker (Duitsland, Italië, Denemarken), Luzzu van Alex Camilleri (Malta), Pleasure van Ninja Thyberg (Zweden, Nederland, Frankrijk), Prime Time van Jakub Piątek (Polen) en El Planeta van Amalia Ulman (VS, Spanje).
De line-up van Europese producties in de World Cinema Documentary Competition, waaronder Flee van Jonas Poher Rasmussen (Denemarken, Frankrijk, Zweden, Noorwegen), Misha and the Wolves door Sam Hobkinson (Verenigd Koninkrijk, België), The Most Beautiful Boy in the Wereld door Kristina Lindström en Kristian Petri (Zweden), President door Camilla Nielsson (Denemarken, VS, Noorwegen, Zimbabwe), Sabaya door Hogir Hirogi (Zweden) en Taming the Garden door Salomé Jashi (Zwitserland, Duitsland, Georgië).
Informatie over de 12 titels van de Europese competitie, verkoopbedrijven en de respectieve nationale instellingen voor filmpromotie is online te vinden op Sundance's EUROPE! Hub festival pagina. De Hub zal ook een panel organiseren over coproductie tussen de VS en Europa.
Film Sales Support (FSS), de financiële tool van EFP die de digitale promotiecampagnes van Europese verkoopbedrijven stimuleert, heeft incentives toegekend voor de marketing van Human Factors (verkocht door Heretic Outreach), The Most Beautiful Boy In The World (verkocht door Films Boutique) en voor de Zwitserse coproductie Hive (vertegenwoordigd door LevelK) waar de ondersteuning wordt geleverd door SWISS FILMS.
Het virtuele EUROPA! Hub at Sundance wordt ondersteund door het Creative Europe - MEDIA-programma van de Europese Unie en deelnemende nationale filmpromotie-instituten, EFP's lidorganisaties: British Council, Danish Film Institute, German Films, Kosovo Cinematography Centre, Polish Film Institute, Swedish Film Institute en Swiss Films.
en abonneer je op onze nieuwsbrief.